Tanpa Kenal Lelah dan Jemu..Sampaikanlah Firman TuhanMU

Tuesday, October 13, 2009

Munajat Seorang Hamba 1

Ya Rahman,Ya Rahim
Pengetahuanku pada kemurahanMu,
itu yang memberhentikan aku di pintuMu
Bagaimana aku akan kecewa?
sedangkan Engkaulah harapanku
Bagaimana aku akan terhina?
sedangkan Engkaulah sandaranku
Bagaimana aku akan mulia berbangga?
sedangkan Engkau yang menempatkanku
dalam lemah dan hina
Bagaimana aku akan miskin?
sedangkan engkau yang mencukupkanku
Hidupkanlah hati-hati ini dengan MakrifatMu
Matikanlah hati kami sebagai pejuang agamaMu
puaskanlah keluargaku,guru-guruku, sahabat-sahabat jema'ahku
saudara-saudara seislamku yang lain dengan aturanMu
berbanding aturan kami sendiri
bantula kami dalam menunaikan tanggungjawab sebagai anak,
sahabat,da'i dan pemimpin
Ingatkanlah kami bahawa kami hanyalah sorang hamba
yang singgah sebentar dimuka bumi ini ya Rabb..
AMIN..

No comments:

Post a Comment