Tanpa Kenal Lelah dan Jemu..Sampaikanlah Firman TuhanMU

Thursday, March 18, 2010

Monolog Sekuntum Wardah

wardah di taman perjuangan... menyemai benih dakwah


Kesekian kali

Aku terkesima

Pada indahnya fatamorgana duniawi

Keindahannya menyihir zahirnya pandangan

Membuatkan aku lupa menilai pencipta disebalik keindahan itu …

Aku diciptakan sebagai wardah

Akal senipis rambut

Membuatkan aku mudah jatuh pada

Sumur dosa dan kemaksiatan

Hati serapuh kaca

Menyesakkan diriku pada kemasyhuran duniawi

Yang membuatkan daku seringkali buta menilai

kecantikan hakiki

cinta sejati…..

ku cuba bangkit mengembara

mencari sekelumit kebahagiaan di celah rimbunan

mahabbah insani...

ku temui hanya hamparan kekecewaan

ku cuba bangkit mengembara

mencari

kesekian kalinya

aku menorakai persinggahan ini

mencari sekelumit kebahagiaan di celah rimbunan

mahabbah illahi….

Aku rindu Ya HANNAN

Pada alunan cinta kesyahduan zikrullah

yang engkau dendangkan pada insan sepertiku,

Aku rindu Ya MANNAN

Pada titisan redha pohonan kesyukuran yang Engkau lakar dihati

Wardah yang KAU cintai

Aku rindu

Teramat rindu

pada bingkisan taqwa dahan maghfirah

yang Engkau khususkan buat wardahmu yang KAU redhai..

tiada kata yang dapat kulakarkan direlung sanubariku untukMU

Tatkala luasnya,

CINTAMU, REDHAMU, RINDUMU buat daku yang

hina ini,

lantas kumohon RABBUL ‘IZZATI

Jadikanlah daku wardahMU yang solehah, bukan untuk

mengharap balasan dariMU,

cukuplah sekadar ketinggian malu yang terlukis

disepanjang pengembaraanku atas

dosa-dosaku padaMU...



من : Furqan Ubaidullah

No comments:

Post a Comment