Tanpa Kenal Lelah dan Jemu..Sampaikanlah Firman TuhanMU

Wednesday, April 13, 2011

Berjuangkah aku??

Perjuangan itu realiti
dan bukannya madah yang disebut-sebut dalam FB sahaja atau blog atau dimana-mana sahaja
tapi, perjuangan itu berhadapan dengan mungkar secara realiti.
berkata benar bukan sahaja di depan kawan, sahabat, musuh, lawan, atau sesiapa sahaja
namun berhadapan dgn pimpinan juga kita perlu berkata benar
jangan jadi pisau di dalam lipatan
jangan jadi api daalm sekam
dan jangan jadi duri di dalam daging..
(ini tulisan seorang sahabat)

aku pun tanya diri..
Berjuangkah aku..?
nabi dulu berjuang sampai tahap nyawa terancam?
di tuduh gila,tukang sihir dan macam2 lagi..?
nabi dulu berjuang,sampai terpaksa meninggalkan kampung kecintaan..
nabi dulu berjuang sampai air mata dan darah yang menitis..
nabi dulu berjuang sampai masuk penjara (kisah nabi yusuf)..

Berjuangkah aku?
tak la orang sampai ancam bunuh pun..
tak la dituduh gila,tukang sihir dan macam-macam lagi..
tak la meninggalkan kampung batu 2 jalan apas tu..
tak la menitiskan darah dan air mata pun..
tak la sampai dipukul FRU dan masuk penjara ISA..

rupanya aku masih jauh dari hakikat perjuangan itu...
Allah..izinkan aku lalui jalan-jalan para anbia' (T_T)

No comments:

Post a Comment