Tanpa Kenal Lelah dan Jemu..Sampaikanlah Firman TuhanMU

Tuesday, April 12, 2011

Coret-Coret Sebelum Exam..


Alhamdulillah..selesai program solat hajat perdana anjuran MARSIS, persis sekali dengan program bulanan PERPPIS,nama tapak program pun kebetulan sama..Masjid Nurul Huda Kampung Otentik.dan Surau Nurul Huda Taman wira Mergong..teringat cikgu,teringat Betch kepimpinan 07 kak qasrina,kak nila, kak ain,maisa,marwiyah,Rasul,arfah,maslin,azizul..apa khabar kalian sahabatku?? Bila saya di tanya,zaman apa yang paling manis,paling best..hati saya tidak mampu untuk menafikan,berada dalam Medan Perppis adalah zaman yang paling bermakna dalam hidup saya..Tapi zaman itu sudah beberapa tahun saya tinggalkan,yang hanya terselit bingkisan rindu pada mereka....


EXAM

Tahun 2 Sem 4..minggu depan dah final exam,pada saya exam bukan sekadar exam..tapi padanya terkandung seribu makna yang adakalanya menjadikan saya sendu sendiri..terlakar harapan ayah bonda dan tersimpan visi 'kejayaan ini untuk gerak kerja islam',kadang yang saya gusarkan.saya tidak dapat memberikan hadiah yang terbaik pada dua perkara ini.Dengan kepadatan masa yang ada,dengan hambatan komitmen yang banyak..lelah,serabut..tapi Alhamdulillah, rasa ringan bila dalam saat begini DIA datang memujuk lembut "wahai orang2 beriman,jika kamu bantu agama Allah,Allah pasti akan membantu kamu dan meneguhkan kedudukanmu": surah Muhammad ayat 7..syukran wahai KEKASIH,tidak jemu kau dengar rintihan ku..

Untuk Sahabat-sahabatku yang merantau jauh sebagai penuntut Ilmu di jalan Allah,
kita adalah harapan ummah
untuk melihat masa depan Islam yang cerah
dimata ummah ini,
kita sebagai ulama',sebagai murabbi dan sebagai pejuang
ISLAM PASTI KITA MERDEKAKAN.

KEKASIH
Kuatkan langkah kami untuk berjihad dalam medan ilmu
Agar kami dapat aplikasikannya untuk jihad dijalanMU
merawat kejahilan manusia yang kian parah
agar semua manusia kembali mengenalMU



MUHASABAH EXAM SEJENAK

Fenomena student..
sanggup berjaga malam untuk ulang kaji
tapi..susah nak bangun malam untuk mendapat keredhaan Allah
sedangkankan pada akhirnya..
Allah jua tmpat kita meminta diringankan segala perkara..

apapun semoga berjaya sahabat semua (^_^)

No comments:

Post a Comment